Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

3 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Eliyahu do jun 12, 2008 8:19 pm

Bs'd

Shalom,

Ik ben een messiaanse gelovige vanuit de heidenen, en geloof door Yeshua geënt te zijn op Yisraël,
Verder houd ik me aan al de geboden door Yaweh gegeven op de berg Horeb, iik doe eveneens de feesten van Yaweh,
Houd me aan de spijswetten,
De tenakh en het vernieuwd verbond zijn voor mij één enkele bijbel, de mondelingen overleveingen sta ik achter zolang ze in overeenstemming zijn aan de tenakh, ik verwerp de extra wetten door de Rabbijnen toegevoegd

Mia

Het is alleen zo jammer dat je het allereerste gebod wat God gaf op de berg al overtreedt.

Ex 20; "1 Toen sprak God al deze woorden: 2 Ik ben J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb. 3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben."

En behalve de enig ware God J-H-W-H, aanbid jij ook nog zijn "zoon" JC als god.

En dat is dus AFGODENDIENST.


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Nathanael do jun 12, 2008 8:24 pm

Als de Vader het waard is om lof en eer te aanvaarden, zo ook de zoon, de eerst geschapene, de eerst geborene.

Openbaring van Yeshua 5
1 En ik zag in de rechterhand van hem die op de troon was gezeten, een boekrol, van binnen en van buiten beschreven, en verzegeld met zeven zegels. 2 Ook zag ik een machtige engel. Hij riep luid: ‘Wie komt de eer toe de zegels te verbreken en de boekrol te openen?’ 3 Maar niemand in de hemel, op aarde of onder de aarde was in staat de boekrol te openen en te lezen. 4 Ik brak in tranen uit, omdat niemand de eer bleek toe te komen de boekrol te openen of te lezen. 5 Maar een van de oudsten zei tegen me: ‘Huil niet! De leeuw uit de stam Juda, de telg van David, heeft overwonnen: hij kan de zeven zegels verbreken en de boekrol openen.’
6 Toen zag ik midden voor de troon en omgeven door de vier wezens en de oudsten een lam staan. Het Lam leek geslacht. Het had zeven hoorns en zeven ogen: dat zijn de zeven geesten van God die over de hele wereld zijn uitgestuurd. 7 Het Lam kwam naar voren en nam de boekrol aan uit de rechterhand van hem die op de troon was gezeten. 8 Toen het de boekrol nam, vielen de vier wezens en de vierentwintig oudsten voor het Lam neer. De oudsten hadden ieder een harp en een gouden schaal vol reukwerk, dat zijn de gebeden van hen die God toebehoren. 9 En ze zongen een nieuw lied:
‘U komt de eer toe de boekrol te nemen en haar zegels te verbreken.
Want u bent geslacht en met uw bloed hebt u voor God mensen gekocht uit elke stam en taal, uit elk volk en ras.
10 U hebt hen tot koningen gemaakt, tot priesters voor onze God
en zij zullen heersen op aarde.’
11 Toen hoorde en zag ik vele engelen rondom de troon, met de vier wezens en de oudsten. Zij waren met duizenden en duizenden, ja met miljoenen. 12 En zij riepen luid:
‘Het Lam dat geslacht werd, komt de eer toe om de macht te ontvangen, de rijkdom, de wijsheid en de kracht, de eer, de glorie, de lof.’
13 En ik hoorde elk schepsel in de hemel en op de aarde, onder de aarde en in de zee, ja alle wezens in het heelal zingen:
‘Aan hem die op de troon is gezeten, en aan het Lam komen toe: lof en eer, glorie en kracht voor altijd, voor eeuwig!’
14 En de vier levende wezens antwoordden: ‘Amen!’ en de oudsten vielen in aanbidding neer.
Nathanael
Nathanael

Aantal berichten : 36
Leeftijd : 42
Woonplaats : Elburg
Registration date : 12-06-08

http://www.jewsforjesus.org/getsaved

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Eliyahu do jun 12, 2008 8:31 pm

Nathanael schreef:Als de Vader het waard is om lof en eer te aanvaarden, zo ook de zoon, de eerst geschapene, de eerst geborene.

Bs'd

Jij stelt je eigen theorien boven wat God zelf zegt in de Torah?


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Nathanael do jun 12, 2008 8:35 pm

Nee, dat doe ik niet. De Bijbel leert mij dat het Lam alle lof waard is. Hij is de eerste geborene van de schepping, voordat er ook maar iets was, was Hij er al. Hij heeft God alles zien maken en alles wat Hij weet heeft Hij van de Vader. Hij staat niet boven Zijn Vader, want Zijn Vader is meer dan Hij.
Nathanael
Nathanael

Aantal berichten : 36
Leeftijd : 42
Woonplaats : Elburg
Registration date : 12-06-08

http://www.jewsforjesus.org/getsaved

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Mia do jun 12, 2008 9:04 pm

Hoe zit het dan met de namen van de (af)goden, zoals Baäl en Astartes, die in het OT genoemd worden
Mia

Mia

Aantal berichten : 40
Registration date : 12-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Mia do jun 12, 2008 9:05 pm

Welke afgod aan bid ik dan???

Mia

Mia

Aantal berichten : 40
Registration date : 12-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Mia do jun 12, 2008 9:15 pm

Als je bedoeld dat ik Yeshua aanbid , dan heb je het goed fout, Yeshua verwees ons zelf naar de vader, Hij gaf het gebed Onze Vader, die in de Hemelen zijt, enz, enz,
Yeshua heeft nergens gezegt dat we Hem moeten aanbidden, Yeshua verwees constant naar de Vader, Hij pleit voor ons bij de Vader, nu hij de Hoge-priester is

Mia

Ik ga hier stoppen , ik heb genoeg gehoord en gelezen,

Mia

Aantal berichten : 40
Registration date : 12-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Eliyahu vr jun 13, 2008 3:45 am

Mia schreef:Hoe zit het dan met de namen van de (af)goden, zoals Baäl en Astartes, die in het OT genoemd worden
Mia

Bs'd

"De naam van andere goden zult gij niet noemen, hij zal uit uw mond niet gehoord worden." Exodus 23:13

De halacha geeft hier twee uitzonderingen op; de namen van afgoden die vermeld worden in de Tenach, en de namen van afgoden die nu niet meer aanbeden worden, bijvoorbeeld Zeus en Wodan.

Maar JC is wel degelijk een afgod die nog steeds door vele miljoenen mensen aanbeden wordt.

Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Eliyahu vr jun 13, 2008 4:02 am

Nathanael schreef:Nee, dat doe ik niet. De Bijbel leert mij dat het Lam alle lof waard is. Hij is de eerste geborene van de schepping, voordat er ook maar iets was, was Hij er al. Hij heeft God alles zien maken en alles wat Hij weet heeft Hij van de Vader. Hij staat niet boven Zijn Vader, want Zijn Vader is meer dan Hij.

Bs'd

Jij zegt: "zijn vader is meer dan hij". Daarmee geef je dus aan dat JC niet dezelfde is als zijn vader.
Oftewel: JC is niet J-H-W-H.

Zie hier wie de God is van Abraham, Izak, en Jacob:

Wie is de God van Israel? De God van Abraham, Izaak, en Jacob?

Het christendom is hierover in grote verwarring. Een verwarring die mede veroorzaakt wordt door slechte bijbelvertalingen. In vrijwel alle vertalingen wordt de vierletterige naam van God, die bijna 7000 keer voorkomt in de hebreeuwse bijbel, (het OT) niet vermeld, maar vervangen door: de HERE.
Maar hier zijn de bijbelteksten die aangeven wie er nou eigenlijk de God van Israel is, waarbij de letters van de Godsnaam weergegeven zijn, gelijk in de hebreeuwse grondtekst.

Exodus 29:46 “En zij zullen weten, dat Ik, J-H-W-H, hun God ben, die hen uit het land Egypte geleid heb, opdat Ik in hun midden wone; Ik ben J-H-W-H hun God.”

Numeri 15:41 “Ik ben J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.”

Deuteronimium 10:20-21 “J-H-W-H uw God, zult gij vrezen, Hem zult gij dienen, Hem aanhangen en bij zijn naam zweren. Hij is uw lof en Hij is uw God”

Jozua 24:18 “Ook wij zullen J-H-W-H dienen, want Hij is onze God.”

II Samuel 22:32 “Want wie is God behalve J-H-W-H, wie is een rots buiten onze God?”

I Kronieken 16:14 “Hij, J-H-W-H, is onze God”

II Kronieken 13:10 “Wij daarentegen: J-H-W-H is onze God”

Psalm 31:15 “Maar ik vertrouw op U, J-H-W-H, ik zeg: Gij zijt mijn God.”

Psalm 89:7 “want wie in de hemel kan J-H-W-H evenaren, wie onder de goden is J-H-W-H gelijk?”

Psalm 91:2 “Ik zeg tot J-H-W-H: Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw.”

Psalm 100:3 “3 Erkent, dat J-H-W-H God is; Hij heeft ons gemaakt, en Hem behoren wij toe.”

Psalm 105:7 “Hij, J-H-W-H, is onze God, zijn oordelen gaan over de ganse aarde;”

Psalm 118:27 “J-H-W-H is God, Hij heeft het voor ons doen lichten.”

Psalm 140:7 “Ik zeg tot J-H-W-H: Gij zijt mijn God”

Jesaja 25:1 “O; J-H-W-H, Gij zijt mijn God.”

Jesaja 41:13 “Want Ik, J-H-W-H uw God, grijp uw rechterhand vast;”

Jesaja 43:3 “Want Ik, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;”

Jesaja 51:15 “Want Ik ben J-H-W-H uw God, die de zee opzweep, zodat haar golven bruisen, wiens naam is J-H-W-H der heerscharen”

Jeremiah 3:22-23 “Zie, hier zijn wij, wij komen tot U, want Gij zijt J-H-W-H onze God”

Jeremiah 10:10 “10 Doch J-H-W-H is de waarachtige God, Hij is de levende God en een eeuwig Koning;”

Jeremiah 31:18 “want Gij, J-H-W-H, zijt mijn God.”

Habakuk 1:12 “Zijt Gij niet vanouds, J-H-W-H, mijn God, mijn Heilige?”



En is er behalve deze God J-H-W-H nou nog een andere God?


Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H de enige God is, er is geen ander behalve Hij.”

Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H de enige God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.”.”

Deuteronimium 7:9 “Opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H uw God, de enige God is, de trouwe God, die het verbond en de goedertierenheid houdt jegens wie Hem liefhebben en zijn geboden onderhouden, tot in duizend geslachten.”

II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer

I Kronieken 17:20 “J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gijnaar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

II Kronieken 6:14 “en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij

Nehemia 9:6 “Gij toch zijt alleen J-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt.”

Jesaja 43:10 “Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn”.

Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”

Jesaja 45:5-6 “5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander

Jesaja 45:21-23 “Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet.

Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;”

Exodus 20:1-3 “Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.”

Ex 20:5; "Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, J-H-W-H uw God, ben een jaloers God"

Er is dus maar één God, J-H-W-H, die geen andere goden naast zich duldt.

Komt het NT, en introduceert een nieuwe man-god, waar niemand ooit eerder van gehoord had; JC.

En daarmee zet het NT dus aan tot afgodendienst.

""Wanneer onder u een profeet optreedt of iemand, die dromen heeft, en hij u een teken of een wonder aankondigt, en het teken of het wonder komt, waarover hij u gesproken heeft met de woorden: laten wij andere goden achterna lopen, die gij niet gekend hebt, en laten wij hen dienen, dan zult gij naar de woorden van die profeet of dromer niet luisteren; want J-H-W-H uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij J-H-W-H uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. J-H-W-H uw God , zult gij volgen, Hem vrezen, Zijn geboden houden en naar Zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen. Die profeet of dromer zal ter dood gebracht worden, omdat hij afval gepredikt heeft van J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte geleid en uit het diensthuis verlost heeft, om u af te trekken van de weg, die J-H-W-H uw God, u geboden heeft te gaan. Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen." Deuteronomium 13:1-5.


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Eliyahu vr jun 13, 2008 4:07 am

Mia schreef:Als je bedoeld dat ik Yeshua aanbid , dan heb je het goed fout, Yeshua verwees ons zelf naar de vader, Hij gaf het gebed Onze Vader, die in de Hemelen zijt, enz, enz,
Yeshua heeft nergens gezegt dat we Hem moeten aanbidden, Yeshua verwees constant naar de Vader, Hij pleit voor ons bij de Vader, nu hij de Hoge-priester is

Mia

Ik ga hier stoppen , ik heb genoeg gehoord en gelezen,

Bs'd

Feit is dat 99,9% van het christendom gelooft dat JC God is, en hem aanbidt.

Als jij dat niet doet, dan ben je in elk geval geen afgodendienaar.

Ik neem aan dat jij dus ook niet in de drie-éénheid gelooft?


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Nathanael vr jun 13, 2008 8:04 am

Wil je nu een discussie of wil je slechts jouw mening promoten. Aan je posts te zien, die ten eerste veel te lang zijn om te lezen, laat staan dat ik alle bijbelverwijzingen zou lezen, lijkt het alsof je jouw mening wil promoten. Je hebt je conclussie al gemaakt, aangezien je er al vanuit gaat dat wij christenen, dit of dit zouden geloven. "Dan geloof je zeker ook dat..... maar dan denk je ook dat...".

Voor de discussie zou het beter zijn om vragen te stellen als je ergens in geinteresseerd bent. Dan wil ik mijn best doen om je uit te leggen hoe ik over bepaalde dingen denk. God is zo groot, ik heb niet al mijn antwoorden klaar,want ik weet niet alles van God.

Yeshua is het waard om lof en eer te ontvangen. Yeshua is niet God en God is niet Yeshua. Yeshua is het allereerste wat God heeft gemaakt voordat hij ook maar iets had gemaakt. Hij is de eerste van God schepping. Hij was erbij toen alles geschapen werd, Hij heeft Adam gezien, Abraham, Mozes, David en noem ze maar op. Yeshua is de Messias die kwam voor de verloren schapen van het Huis Israel. Hij kwam om de zijnen te verzamelen als een hen haar kuikens. Hoe kon Hij de Messias zijn, hoe kan de Messias komen en niet het Messiaanse rijk oprichten? Hoe kan Hij komen en de Joden niet bevrijden van de Romeinen. Hoe kon Hij komen en sterven?

Toen Adam en Eva zondigden kwam de dood in de wereld. Er staat geschreven, wie zondigt zal sterven. Na Adam had de dood grip op ieder mens, ieder mens moest sterven, want ieder mens had gezondigt. Als je zondigt heeft satan rechtmatige grond om je aan te klagen. (Behalve Henoch en Elia) Er was er niet één zonder zonde.
Yeshua is gekomen om de dood op te heffen. God kon dit slechts doen door een 100% gaaf offer. Door een mens zonder zonde, die geen rechtmatige grond heeft om de dood voor altijd te proeven, te laten sterven en afdalen in het dodenrijk. Yeshua is uit de hemel neergedaal en op aarde gekomen. Het Woord van God is vlees geworden. In het dodenrijk is de strijd losgebarsten tussen Yeshua en satan. Yeshua heeft overwonnen en de dood teniet gedaan. Satan kon Hem niet houden, omdat Hij geen zonde had begaan. Hij had geen recht op zijn lichaam, zoals hij dat wel bij het lichaam van Mozes had.

Wie hecht geloof aan wat wij hebben gehoord,- de arm van de Ene, voor wie is die ontbloot?
Als een loot schoot hij op voor ons aanschijn, als een wortel uit dorre aarde had hij geen gestalte en geen luister;
wij zagen hem aan, maar hij had geen aanblik dat wij hem begeerd zouden hebben.
Veracht en gemeden door de mensen, een man van smarten, bekend met ziekte,-
als een die het aanschijn voor ons verbergt, veracht, wij hebben hem niet geacht.
En toch, ónze ziekten heeft hij gedragen, onze smarten, hij heeft ze getorst;
en wij, wij hielden hem voor gewoon een geplaagde, geslagen door God, die vernederde.
Maar hij werd doorboord om onze overschrijdingen, verbrijzeld om onze ongerechtigheden;
de straf die ons de vrede aanbrengt was op hem, door zijn striemen is ons genezing geworden.
Wij allen dwaalden als schapen, ieder naar zijn eigen weg hebben wij ons gewend;
maar de Ene heeft op hem doen neerkomen het onrecht van ons allen.
Hij werd mishandeld en hij, hij liet zich vernederen en deed zijn mond niet open;
zoals een lam ter slachting wordt geleid, zoals een moederschaap voor het aanschijn van haar scheerders verstomt,- deed hij zijn mond niet open.
Na opsluiting en berechting is hij meegenomen, en zijn generatie, wie bekreunt zich daarover?
Nee, hij is afgesneden van het land der levenden, vanwege de overtredingen van zijn gemeente trof hem een plaag, gaf men bij boosdoeners hem een graf, bij een rijke, in zijn dood,- hoewel hij geen geweld heeft gepleegd en er geen bedrog was in zijn mond.
De Ene heeft het behaagd hem te verbrijzelen, ziek te maken, maar nu zijn ziel zich aanbiedt als verontschuldiging zal hij nazaten zien, zijn dagen verlengen,- en wat de Ene behaagt zal door zijn hand gelukken.
Uit de ellende van zijn ziel zal hij licht zien, verzadigd worden met kennis van hem;
een rechtvaardige, mijn dienaar, brengt rechtvaardiging voor de velen,- wier ongerechtigheden hij torst.
Daarom bedeel ik hem met die velen, machtigen verdeelt hij als roofgoed, daarvoor dat hij zijn ziel heeft blootgesteld aan de dood, bij de overtreders geteld is geweest,- en hij veler zonde heeft gedragen en voor de overschrijders zich heeft laten treffen.
Nathanael
Nathanael

Aantal berichten : 36
Leeftijd : 42
Woonplaats : Elburg
Registration date : 12-06-08

http://www.jewsforjesus.org/getsaved

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Nathanael vr jun 13, 2008 8:40 am

In mijn Bijbel staat Adonai ipv HERE of JHWH.
Nathanael
Nathanael

Aantal berichten : 36
Leeftijd : 42
Woonplaats : Elburg
Registration date : 12-06-08

http://www.jewsforjesus.org/getsaved

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Eliyahu vr jun 13, 2008 12:23 pm

Nathanael schreef:Wil je nu een discussie of wil je slechts jouw mening promoten. Aan je posts te zien, die ten eerste veel te lang zijn om te lezen, laat staan dat ik alle bijbelverwijzingen zou lezen, lijkt het alsof je jouw mening wil promoten. Je hebt je conclussie al gemaakt, aangezien je er al vanuit gaat dat wij christenen, dit of dit zouden geloven. "Dan geloof je zeker ook dat..... maar dan denk je ook dat...".

Bs'd

Waarom zou je niet de moeite nemen om een paar bijbelteksten te lezen?

Dat is toch waar jij jouw geloof op baseert?

Voor de discussie zou het beter zijn om vragen te stellen als je ergens in geinteresseerd bent. Dan wil ik mijn best doen om je uit te leggen hoe ik over bepaalde dingen denk. God is zo groot, ik heb niet al mijn antwoorden klaar,want ik weet niet alles van God.

Mooi. Laten we is met deze beginnen: Geloof jij in de drie-eenheid?

Yeshua is het waard om lof en eer te ontvangen.

Waarom?

Yeshua is niet God en God is niet Yeshua. Yeshua is het allereerste wat God heeft gemaakt voordat hij ook maar iets had gemaakt. Hij is de eerste van God schepping. Hij was erbij toen alles geschapen werd, Hij heeft Adam gezien, Abraham, Mozes, David en noem ze maar op. Yeshua is de Messias die kwam voor de verloren schapen van het Huis Israel. Hij kwam om de zijnen te verzamelen als een hen haar kuikens. Hoe kon Hij de Messias zijn, hoe kan de Messias komen en niet het Messiaanse rijk oprichten? Hoe kan Hij komen en de Joden niet bevrijden van de Romeinen. Hoe kon Hij komen en sterven?

Toen Adam en Eva zondigden kwam de dood in de wereld. Er staat geschreven, wie zondigt zal sterven. Na Adam had de dood grip op ieder mens, ieder mens moest sterven, want ieder mens had gezondigt. Als je zondigt heeft satan rechtmatige grond om je aan te klagen. (Behalve Henoch en Elia) Er was er niet één zonder zonde.
Yeshua is gekomen om de dood op te heffen. God kon dit slechts doen door een 100% gaaf offer. Door een mens zonder zonde, die geen rechtmatige grond heeft om de dood voor altijd te proeven, te laten sterven en afdalen in het dodenrijk. Yeshua is uit de hemel neergedaal en op aarde gekomen. Het Woord van God is vlees geworden. In het dodenrijk is de strijd losgebarsten tussen Yeshua en satan.

Hier ben je mij al kwijt. In het jodendom is de satan namelijk geen tegenstander die strijd tegen God. De satan is een engel die onder Gods controle staat en doet wat hem gezegd wordt.

Yeshua heeft overwonnen en de dood teniet gedaan. Satan kon Hem niet houden, omdat Hij geen zonde had begaan. Hij had geen recht op zijn lichaam, zoals hij dat wel bij het lichaam van Mozes had.

Wie hecht geloof aan wat wij hebben gehoord,- de arm van de Ene, voor wie is die ontbloot?
Als een loot schoot hij op voor ons aanschijn, als een wortel uit dorre aarde had hij geen gestalte en geen luister;
wij zagen hem aan, maar hij had geen aanblik dat wij hem begeerd zouden hebben.
Veracht en gemeden door de mensen, een man van smarten, bekend met ziekte,-
als een die het aanschijn voor ons verbergt, veracht, wij hebben hem niet geacht.
En toch, ónze ziekten heeft hij gedragen, onze smarten, hij heeft ze getorst;
en wij, wij hielden hem voor gewoon een geplaagde, geslagen door God, die vernederde.
Maar hij werd doorboord om onze overschrijdingen, verbrijzeld om onze ongerechtigheden;
de straf die ons de vrede aanbrengt was op hem, door zijn striemen is ons genezing geworden.
Wij allen dwaalden als schapen, ieder naar zijn eigen weg hebben wij ons gewend;
maar de Ene heeft op hem doen neerkomen het onrecht van ons allen.
Hij werd mishandeld en hij, hij liet zich vernederen en deed zijn mond niet open;
zoals een lam ter slachting wordt geleid, zoals een moederschaap voor het aanschijn van haar scheerders verstomt,- deed hij zijn mond niet open.
Na opsluiting en berechting is hij meegenomen, en zijn generatie, wie bekreunt zich daarover?
Nee, hij is afgesneden van het land der levenden, vanwege de overtredingen van zijn gemeente trof hem een plaag, gaf men bij boosdoeners hem een graf, bij een rijke, in zijn dood,- hoewel hij geen geweld heeft gepleegd en er geen bedrog was in zijn mond.
De Ene heeft het behaagd hem te verbrijzelen, ziek te maken, maar nu zijn ziel zich aanbiedt als verontschuldiging zal hij nazaten zien, zijn dagen verlengen,- en wat de Ene behaagt zal door zijn hand gelukken.
Uit de ellende van zijn ziel zal hij licht zien, verzadigd worden met kennis van hem;
een rechtvaardige, mijn dienaar, brengt rechtvaardiging voor de velen,- wier ongerechtigheden hij torst.
Daarom bedeel ik hem met die velen, machtigen verdeelt hij als roofgoed, daarvoor dat hij zijn ziel heeft blootgesteld aan de dood, bij de overtreders geteld is geweest,- en hij veler zonde heeft gedragen en voor de overschrijders zich heeft laten treffen.

Voor deze Jesaja 53 quote, laten we daarover doorgaan op het Jesaja 53 forum.

Mijn ervaring is dat Jesaja 53 lange en bittere debatten uittlokt, en daarom heb ik daarvoor een speciaal forum aangemaakt. Kijk daar AUB even naar mijn reactie.


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Eliyahu vr jun 13, 2008 12:45 pm

Nathanael schreef:In mijn Bijbel staat Adonai ipv HERE of JHWH.

Bs'd

In mijn bijbel staat י-ה-ו-ה, maar dan zonder de streepjes.


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Mia vr jun 13, 2008 1:05 pm

In mijn Tenakh ,staat er inderdaad YHWH ,dit wil zeggen ik ben, die ik ben

En dit is wat Yeshua ook zegde: juist daarom werd er geroepen , hij laster YHWH en moest Yeshua sterven,

Hoe zie ik de drieéénheid, drie Goden: Nee

Bekijk de Menorah, deze met de driepoot, het zou deze zijn die de echte menorah is , en niet zoals hij nu wordt voorgesteld

Een driepoot bestaat uit 1,2,3 verschillende poten waarop de gehele Menorah is gevaardigd, één geheel en uitgaande naar de zeven lichthouders,zeven geesten uitgaande van YHWH

Haal je 1 weg, dan valt de menorah, Haal je 2 weg , dan valt de menorah, haal je 3 weg dan valt de gehele menorah,1 Is niet 2 , 2 is niet 1, 1 is niet drie, enz, enz, je begrijpt waar ik heen wil, zijn de menorah nu Drie menorah's , Nee, elk heeft zijn eigen plaats, en samen zijn ze één (echad)
en zo is het ook met YHWH,YESHUA, en RUACH-HAQODESH, een éénheid, (echad) trouwens al de atributen in de tempel zijn een afschaduw van het hemelse
De Vader is niet Yeshua, en ook niet de Ruach, samen zijn ze wel YHWH (het beeld van de Menorah)
Yeshua is de Memrah,(het Woord) die kan je terug vinden ,bij moshé , in de braamstruik, en zo kan ik meerdere voorbeelden geven vanuit de tenakh, trouwens in de talmoet is dit een bekent gegeven
toen Yeshua zijn heerlijkheid die HIJ bij de Vader heeft afgelegt, werdt Yeshua mens, en is het meer dan normaal , dat Hij de Vader aanriep bij zijn sterven

Mia

Mia

Aantal berichten : 40
Registration date : 12-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Nathanael vr jun 13, 2008 1:40 pm

Volgens mij leert het Jodendom wel vaker dingen die de Bijbel anders leert. Als ik de Bijbel lees dan zie ik wel duidelijk dat satan een tegenstander is van God. Hij werd niet voor niets uit de hemel geflikkerd. Hij is een gevallen engel, door zijn hoogmoed en trots.

Voordat ik je vraag ga beantwoorden over de drie-eenheid wil ik je vragen om daar een apart topic over te openen, zodat we dit topic kunnen bewaren over de Yeshua ben David, en daar eerst eens uit te leggen wat jij verstaat onder drie-eenheid. De drie-eenheid is nogal een breed begrip waaronder bijna iedereen weer iets anders verstaat.

In Openbaring staat geschreven waarom het Lam waard is om lof en eer te ontvangen. Yeshua kan niet zonder God aanbeden worden, Hij mag niet de plaats innemen van God en kan dat ook niet.

En ik wil best een aantal Bijbelpasages lezen, maar op de manier waarop jij het uitstalt heb ik daar niet zo veel zin in.
Nathanael
Nathanael

Aantal berichten : 36
Leeftijd : 42
Woonplaats : Elburg
Registration date : 12-06-08

http://www.jewsforjesus.org/getsaved

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Eliyahu vr jun 13, 2008 1:54 pm

Mia schreef:In mijn Tenakh ,staat er inderdaad YHWH ,dit wil zeggen ik ben, die ik ben

En dit is wat Yeshua ook zegde: juist daarom werd er geroepen , hij laster YHWH en moest Yeshua sterven,

Hoe zie ik de drieéénheid, drie Goden: Nee

Bekijk de Menorah, deze met de driepoot, het zou deze zijn die de echte menorah is , en niet zoals hij nu wordt voorgesteld

Een driepoot bestaat uit 1,2,3 verschillende poten waarop de gehele Menorah is gevaardigd, één geheel en uitgaande naar de zeven lichthouders,zeven geesten uitgaande van YHWH

Haal je 1 weg, dan valt de menorah, Haal je 2 weg , dan valt de menorah, haal je 3 weg dan valt de gehele menorah,1 Is niet 2 , 2 is niet 1, 1 is niet drie, enz, enz, je begrijpt waar ik heen wil, zijn de menorah nu Drie menorah's , Nee, elk heeft zijn eigen plaats, en samen zijn ze één (echad)

Bs'd

Ik denk dat je nu een telfout maakt. Drie poten zijn niet samen één, maar samen drie. Eén is niet hetzelfde als drie.

En de kandelaar in de tempel had geen drie poten, maar één poot.

En God is één. En als God één is, dan is hij niet drie. Het is werkelijk zo eenvoudig.

en zo is het ook met YHWH,YESHUA, en RUACH-HAQODESH, een éénheid, (echad)

"Echad", betekent één. En één is iets geheel anders dan een éénheid. God is geen éénheid, maar één.
En daarom is God niet opdeelbaar in verschillende goden, personen, of wat dan ook.

Het feit dat God één is is zo belangrijk dat God beveelt om het in het hart te dragen. Het moet ijverig aan de kinderen worden onderwezen, de joden moeten er over praten wanneer ze in hun huizen zitten en wanneer ze onderweg zijn, wanneer ze gaan liggen en wanneer ze opstaan. Ze moeten het als een teken op hun hand binden, en het moet een voorhoofdsband tussen hun ogen zijn, en ze moeten het schrijven op de deurposten van hun huizen en aan hun poorten. Zie Deuteronomium 6:4-9 Tot op de dag van vandaag doen de joden dit. Iedere morgen binden zij op hun arm en op hun voorhoofd hun gebedsriemen die bestaan uit zwarte riemen met zwarte leren doosjes, die perkamenten bevatten waarop deze tekst geschreven staat die zegt dat God één is. Op de deurposten van de huizen van religieuze joden zitten kleine kokertjes of doosjes die ook perkamenten bevatten waarop geschreven staat dat God één is.

Dus voor het joodse volk is er maar één God, en die ene God is één.

Eén betekent één. Dat is geen twee, geen drie, geen drie in één, geen twee in één, maar ÉÉN.

En dus ook geen éénheid.

En JC is nergens in de Tenach, (het OT) te vinden.


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Mia vr jun 13, 2008 2:32 pm

We gaan het dan eens over de qaballa hebben,

Je zult het zeker en vast kennen

Je hebt de kether, vandaaruit de Binah, en de chohmah, de kether wordt gezien als de Elo de binah als Vader het mannelijk en de chohmah als moeder, het vrouwelijke
Ik heb de qabbala een tijd bestudeerd, en dit is pas misleiding, de piramide van Giza zijn zo gebouwd dank zij de mystique vanuit de qabbala, als je weet dat Nimrod de edomiet vervloekt werd door YHWH
Dat is pas binnen gaan langs een andere poort, het wordt ook de levensboom genoemd, terwijl de levensboom bewaakt wordt door cherubs

7 Want drie zijn er, die getuigen [in de hemel: de Vader, het Woord, en de heilige Geest; en deze drie zijn één. 8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde]: de Geest en het water en het bloed, en de drie zijn tot één

De mens bestaat uit geest ziel en bloed, gaat je dat ook uit elkaar trekken

En da echte Menorah zou wel uit driepoten hebben bestaan, ik heb er trouwens een op een Joods begraafplaats gezien, en het werd me daar ook verteld,
Waarom zou die man gelogen hebben, die had daar geen enkel belang bij,

Mia

Mia

Aantal berichten : 40
Registration date : 12-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Eliyahu vr jun 13, 2008 3:31 pm

Mia schreef:We gaan het dan eens over de qaballa hebben,

Je zult het zeker en vast kennen

Je hebt de kether, vandaaruit de Binah, en de chohmah, de kether wordt gezien als de Elo de binah als Vader het mannelijk en de chohmah als moeder, het vrouwelijke
Ik heb de qabbala een tijd bestudeerd, en dit is pas misleiding, de piramide van Giza zijn zo gebouwd dank zij de mystique vanuit de qabbala, als je weet dat Nimrod de edomiet vervloekt werd door YHWH
Dat is pas binnen gaan langs een andere poort, het wordt ook de levensboom genoemd, terwijl de levensboom bewaakt wordt door cherubs

Bs'd

Je mag pas de kabbalah bestuderen als je een bepaalde leeftijd bereikt hebt en ZEER goed onderlegd bent in de Torah.

Aangezien ik niet in die catagorie val, heb ik me niet verdiept in de kabbalah, dus daar kan ik verder niet op in gaan.

7 Want drie zijn er, die getuigen [in de hemel: de Vader, het Woord, en de heilige Geest; en deze drie zijn één. 8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde]: de Geest en het water en het bloed, en de drie zijn tot één

Oei, een stukje christelijke bijbelvervalsing. Lees dit eens:

Maar nergens in de bijbel kan er iets worden gevonden dat zegt dat er zoiets als een drie-éénheid is.

En wat betreft 1 Johannes 5:7? "Want drie zijn er die getuigen in de hemel: de Vader, het woord en de heilige geest; en deze drie zijn één."

Wel, dit lijkt een goede tekst om de drie-éénheid te bewijzen, afgezien dan van het feit dat dit een vervalsing van uw bijbel is. In de originele griekse scripturen bestaat deze tekst niet. Deze tekst is later toegevoegd aan het Nieuwe Testament in een wanhopige poging een drie-éénheid te bewijzen die niet bewezen kan worden. Het Nieuwe Testament is in stukjes en beetjes tot ons gekomen, een evangelie van hier, een brief van Paulus van daar. De eersten die hier uit een betrouwbare tekst samenstelden van het griekse Nieuwe Testament, waren Westcott en Hort in 1881.

In die griekse grondtekst van 1 Johannes 5:7 staat: "Want drie zijn er die getuigen."

Dat is alles.

Gevolg door vers 8: "De geest en het water en het bloed, en de drie zijn tot één."

Het hele stuk over de Vader, het woord en de heilige geest, en dat deze één zijn, is niet aanwezig in de originele griekse tekst. De griekse grondtekst van het Nieuwe Testament van dr. Eberhard Nestle wordt tegenwoordig beschouwd als de meest betrouwbare griekse tekst die er bestaat, en in die tekst zijn de verzen 7 en 8 van 1 Johannes 5 exact gelijk aan die in de tekst van Westcott en Hort. (U hoeft me hiervoor niet op mijn woord te geloven, vraag het gewoon aan uw pastoor of dominee, en hij zal deze feiten bevestigen, uitgezonderd natuurlijk wanneer hij tegen u liegt)

Dit hele stuk tekst dat niet thuis hoort in uw christelijke bijbel staat in de Nieuwe Vertaling tussen vierkante haken. In de inleiding tot de Nieuwe Vertaling staat geschreven: "Tussen vierkante haakjes [....] staan woorden of tekst gedeelten waarvan word aangenomen dat ze niet tot de oorspronkelijke tekst behoord hebben. Ze komen alleen in het nieuwe testament voor." (sic)

De nieuwere vertalingen, zoals de NBV, de NWV, de Willibrord vertaling, en de Naardense vertaling, laten dat drie-éénheidsgedeelte dan ook gewoon helemaal weg.

Er bestaat niet iets zoals een drie-eenheid, niet in het Oude Testament en niet in het Nieuwe Testament.


De mens bestaat uit geest ziel en bloed, gaat je dat ook uit elkaar trekken

Dat deden ze in de middeleeuwen, mensen met vier paarden uit elkaar trekken, maar ik ga dat niet doen.

Maar hoe dan ook, de mens is dus niet één.

Maar God is geen vlees en bloed, dus we kunnen God niet met een mens vergelijken.

En hoe dan ook, God zegt van zichzelf luid en duidelijk dat hij ÉÉN is, dus hij is niet drie of wat dan ook.

En da echte Menorah zou wel uit driepoten hebben bestaan, ik heb er trouwens een op een Joods begraafplaats gezien, en het werd me daar ook verteld,
Waarom zou die man gelogen hebben, die had daar geen enkel belang bij,

Was het soms een messiasbelijdende jood?

In het joodse kwartier van de oude stad in Jeruzalem stond lange tijd een replica van de menorah die in de tempel stond, en die had toch echt maar één poot.

En anyway, al had de menorah 3, 7, of 80 poten, God is één, en God blijft één.


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Mia vr jun 13, 2008 3:38 pm

Nee, het was een doodgewone Jood, die een begeleiding gaf op een Joods kerkhof,

Ik heb de teks nagekeken, en je hebt gelijk, dit is inderdaad door de R.K.K. toegevoegd

Dus voor mij dan ook waardeloos

Mia

Mia

Aantal berichten : 40
Registration date : 12-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Eliyahu vr jun 13, 2008 3:56 pm

Nathanael schreef:Volgens mij leert het Jodendom wel vaker dingen die de Bijbel anders leert. Als ik de Bijbel lees dan zie ik wel duidelijk dat satan een tegenstander is van God. Hij werd niet voor niets uit de hemel geflikkerd. Hij is een gevallen engel, door zijn hoogmoed en trots.

Bs'd

Kan je is zeggen waar je dat ziet staan in de bijbel?

Voordat ik je vraag ga beantwoorden over de drie-eenheid wil ik je vragen om daar een apart topic over te openen, zodat we dit topic kunnen bewaren over de Yeshua ben David, en daar eerst eens uit te leggen wat jij verstaat onder drie-eenheid. De drie-eenheid is nogal een breed begrip waaronder bijna iedereen weer iets anders verstaat.

In Openbaring staat geschreven waarom het Lam waard is om lof en eer te ontvangen. Yeshua kan niet zonder God aanbeden worden, Hij mag niet de plaats innemen van God en kan dat ook niet.

Kan hij wel met God aanbeden worden??

En ik wil best een aantal Bijbelpasages lezen, maar op de manier waarop jij het uitstalt heb ik daar niet zo veel zin in.

Kijk niet naar de boodschapper, want die is waarschijnlijk verre van perfekt, maar kijk naar de boodschap.

En bijbelteksten lezen is toch altijd een goede zaak zeker?


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Nathanael vr jun 13, 2008 5:31 pm

Jesaja 14
Hoe heeft de drijver opgehouden, opgehouden is de verdrukking! 5 De HERE heeft de stok der goddelozen verbroken, de scepter der heersers, 6 die in verbolgenheid zonder ophouden natiën sloeg, die in toorn volken vertrad in meedogenloze vervolging. 7 De gehele aarde heeft rust, is stil; men breekt uit in gejubel; 8 zelfs de cypressen verheugen zich over u, de ceders van de Libanon: Sinds gij neerligt, klimt niemand naar ons op om ons te vellen.
9 Het dodenrijk beneden is over u in beroering om u bij uw komst te ontmoeten; het wekt de schimmen voor u op, al de bokken der aarde; het doet alle koningen der volken van hun tronen opstaan. 10 Zij allen vangen aan tot u te zeggen: Ook gij zijt krachteloos geworden als wij, gij zijt aan ons gelijk geworden; 11 uw trots is in het dodenrijk neergeworpen, de klank uwer harpen; het gewormte ligt onder u gespreid en maden zijn uw bedekking. 12 Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken! 13 En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomst ver in het noorden; 14 ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan de Allerhoogste gelijkstellen. 15 Integendeel, in het dodenrijk wordt gij neergeworpen, in het diepste der groeve. 16 Wie u zien, beschouwen u, letten op u: Is dit de man, die de aarde deed sidderen, die koninkrijken deed beven; 17 die de wereld tot een woestijn maakte en haar steden afbrak; die zijn gevangenen niet naar huis liet keren? 18 De koningen der volken liggen allen met ere, ieder in zijn woning, 19 maar gij zijt weggeworpen, ver van uw graf, als een verafschuwde scheut, overdekt met verslagenen die door het zwaard doorboord zijn, die neerdalen naar de stenen der groeve als een weggetrapt aas. 20 Gij wordt met hen niet in een graf verenigd, omdat gij uw land te gronde hebt gericht, uw volk gedood. Nimmer wordt het nageslacht der boosdoeners genoemd. 21 Maakt voor zijn zonen een slachtbank gereed om de ongerechtigheid van hun vaderen; opdat zij niet opstaan en de aarde in bezit nemen en het oppervlak der wereld vullen met steden.

Ezechiel 28
Volmaakt zijt gij van gestalte, vol van wijsheid, volkomen schoon. 13 In Eden waart gij, Gods hof; allerhande edelgesteente overdekte u: rode jaspis, chrysoliet en prasem, turkoois, chrysopraas en nefriet, lazuursteen, hematiet en malachiet. Van goud was het werkstuk, waarin zij waren gevat en aan u vastgehecht; toen gij geschapen werdt, waren zij gereed. 14 Gij waart een beschuttende cherub met uitgespreide vleugels; Ik had u een plaats gegeven: gij waart op de heilige berg der goden, wandelend te midden van vlammende stenen. 15 Onberispelijk waart gij in uw wandel, vanaf de dag dat gij geschapen werdt, totdat er onrecht in u werd gevonden: 16 door uw uitgebreide handel zijt gij vervuld geraakt met geweldenarij en kwaamt gij tot zonde. Van de berg der goden verbande Ik u en deed u weg, gij beschuttende cherub, van tussen de vlammende stenen. 17 Trots was uw hart op uw schoonheid – met uw luister hebt gij ook uw wijsheid teniet doen gaan. Ter aarde wierp Ik u neer, en maakte u tot een schouwspel voor koningen om met leedvermaak naar u te zien. 18 Door uw vele ongerechtigheden, door het onrecht bij uw koophandel, hebt gij uw heiligdommen ontwijd. Vuur deed Ik oplaaien uit uw midden – dat verteerde u! Ik maakte u tot as op de grond voor de ogen van allen die u zagen. 19 Allen die onder de volken u kennen, ontzetten zich over u; een verschrikking zijt gij geworden, verdwenen zijt gij – voor altijd!

Lucas 10
18 En Hij zeide tot hen: Ik zag de satan als een bliksem uit de hemel vallen.

En de Bijbel lezen is altijd goed.
Nathanael
Nathanael

Aantal berichten : 36
Leeftijd : 42
Woonplaats : Elburg
Registration date : 12-06-08

http://www.jewsforjesus.org/getsaved

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Eliyahu za jun 14, 2008 9:45 pm

Nathanael schreef:Jesaja 14
Ezechiel 28

Lucas 10
18 En Hij zeide tot hen: Ik zag de satan als een bliksem uit de hemel vallen.

En de Bijbel lezen is altijd goed.

Bs'd

Zoals je al begrepen zal hebben, het NT daar heb ik niet veel mee.

Jesaja 14: " 3 En het zal geschieden ten dage, wanneer de HERE u rust geeft van uw smart en van uw onrust en van de harde dienst die men u heeft laten verrichten, 4 dat gij dit spotlied op de koning van Babel zult aanheffen: Hoe heeft de drijver opgehouden, opgehouden is de verdrukking! 5 De HERE heeft de stok der goddelozen verbroken, de scepter der heersers, 6 die in verbolgenheid zonder ophouden natiën sloeg, die in toorn volken vertrad in meedogenloze vervolging. 7 De gehele aarde heeft rust, is stil; men breekt uit in gejubel; 8 zelfs de cypressen verheugen zich over u, de ceders van de Libanon: Sinds gij neerligt, klimt niemand naar ons op om ons te vellen.
9 Het dodenrijk beneden is over u in beroering om u bij uw komst te ontmoeten; het wekt de schimmen voor u op, al de bokken der aarde; het doet alle koningen der volken van hun tronen opstaan. 10 Zij allen vangen aan tot u te zeggen: Ook gij zijt krachteloos geworden als wij, gij zijt aan ons gelijk geworden; 11 uw trots is in het dodenrijk neergeworpen, de klank uwer harpen; het gewormte ligt onder u gespreid en maden zijn uw bedekking. 12 Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken! 13 En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomst ver in het noorden; 14 ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan de Allerhoogste gelijkstellen. 15 Integendeel, in het dodenrijk wordt gij neergeworpen, in het diepste der groeve. 16 Wie u zien, beschouwen u, letten op u: Is dit de man, die de aarde deed sidderen, die koninkrijken deed beven; 17 die de wereld tot een woestijn maakte en haar steden afbrak; die zijn gevangenen niet naar huis liet keren? 18 De koningen der volken liggen allen met ere, ieder in zijn woning, 19 maar gij zijt weggeworpen, ver van uw graf, als een verafschuwde scheut, overdekt met verslagenen die door het zwaard doorboord zijn, die neerdalen naar de stenen der groeve als een weggetrapt aas."

Het moge dus duidelijk zijn dat Jesaja 14 spreekt over de koning van Babel, en niet over de satan.

Ezechiel 28: " 11 Het woord des HEREN kwam tot mij: 12 Mensenkind, hef een klaaglied aan over de koning van Tyrus en zeg tot hem: zo zegt de Here HERE:

Volmaakt zijt gij van gestalte,
vol van wijsheid, volkomen schoon.
13 In Eden waart gij, Gods hof;
allerhande edelgesteente overdekte u:
rode jaspis, chrysoliet en prasem,
turkoois, chrysopraas en nefriet,
lazuursteen, hematiet en malachiet.
Van goud was het werkstuk, waarin zij waren gevat
en aan u vastgehecht;
toen gij geschapen werdt, waren zij gereed.
14 Gij waart een beschuttende cherub met uitgespreide vleugels;
Ik had u een plaats gegeven:
gij waart op de heilige berg der goden,
wandelend te midden van vlammende stenen.
15 Onberispelijk waart gij in uw wandel,
vanaf de dag dat gij geschapen werdt,
totdat er onrecht in u werd gevonden:
16 door uw uitgebreide handel zijt gij vervuld geraakt
met geweldenarij en kwaamt gij tot zonde.
Van de berg der goden verbande Ik u
en deed u weg, gij beschuttende cherub,
van tussen de vlammende stenen.
17 Trots was uw hart op uw schoonheid –
met uw luister hebt gij ook uw wijsheid teniet doen gaan.
Ter aarde wierp Ik u neer,
en maakte u tot een schouwspel voor koningen
om met leedvermaak naar u te zien.
18 Door uw vele ongerechtigheden,
door het onrecht bij uw koophandel,
hebt gij uw heiligdommen ontwijd.
Vuur deed Ik oplaaien uit uw midden
– dat verteerde u!
Ik maakte u tot as op de grond
voor de ogen van allen die u zagen.
19 Allen die onder de volken u kennen,
ontzetten zich over u;"

En dit gaat dus over de koning van Tyrus, en niet over de Satan.


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Nathanael za jun 14, 2008 10:19 pm

Ah, nu is het mij duidelijk. De Koning van Tyrus was in het hof van Eden een door God geschapen cherub. Tuurlijk..... En hiermee bewijs je naar mijn idee dat jij slechts leest wat je wil lezen en niet in staat bent de taal van de Bijbel te begrijpen.
Nathanael
Nathanael

Aantal berichten : 36
Leeftijd : 42
Woonplaats : Elburg
Registration date : 12-06-08

http://www.jewsforjesus.org/getsaved

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Mia za jun 14, 2008 11:01 pm

De val van ha-satan moet hebben plaatsgevonden vóór de totstandkoming van het paradijs, want al in het eerste begin van het boek Genesis komt hij voor, en wel als de slang die in de Hof van Eden Eva weet te verleiden tot het eten van een vrucht van de boom van kennis van goed en kwaad. Zij op haar beurt (dus indirect door ha-satan), verleidt Adam tot het eten van dezelfde vrucht, zodat beiden iets doen wat uitdrukkelijk door YHWH verboden was. Hiermee wordt de zondeval van de mens ingeluid.

Vanaf dan treedt satan op als boosaardige aanklager van de mensen bij YHWH. Heel duidelijk en zeer indringend is dit geschilderd in het boek Job. Hierin probeert hij Job, die een zeer vroom man was, af te brengen van zijn geloof en vertrouwen in YHWH. Hij vraagt aan YHWH toestemming om Job met allerlei ziekten, plagen en rampen te mogen treffen, om te zien of Job ook in moeilijke omstandigheden trouw zal blijven aan YHWH.

In de passage 1 Samuël 16:14 een aanwijzing dat YHWH boze geesten zou gebruiken om mensen te straffen: maar van Saul was de Geest van de HEER geweken, en een boze geest, die van de HEER kwam, joeg hem angst aan.

Verder zet ha-satan aan tot kwaad gedrag; zo zou hij koning David aangezet hebben tot een volkstelling wat niet naar de wens van YHWH was (1 Kronieken hoofdstuk 21).

Mia

Mia

Aantal berichten : 40
Registration date : 12-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst Empty Re: Het aanbidden van iets of iemand anders dan de enig ware God J-H-W-H is afgodendienst

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum