Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De samengestelde eenheid

3 plaatsers

Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty De samengestelde eenheid

Bericht  Florin ma okt 20, 2008 11:26 pm

Hmm, en Eliyahu : geloof je nog steeds niet dat de samengestelde eenheid een zeer Bijbelse gedachte is en moet zijn ?

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Eliyahu ma nov 24, 2008 5:59 pm

Florin schreef:Hmm, en Eliyahu : geloof je nog steeds niet dat de samengestelde eenheid een zeer Bijbelse gedachte is en moet zijn ?

Florin

Bs'd

De bijbel, zelfs het NT, leert dat God 1 is.

NERGENS is iets te vinden dat God een "samengestelde eenheid" is.


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Florin wo nov 26, 2008 9:04 pm

Eliyahu schreef:
Florin schreef:Hmm, en Eliyahu : geloof je nog steeds niet dat de samengestelde eenheid een zeer Bijbelse gedachte is en moet zijn ?

Florin

Bs'd

De bijbel, zelfs het NT, leert dat God 1 is.

NERGENS is iets te vinden dat God een "samengestelde eenheid" is.


Eliyahu

Hmm, alleen als dat gedachtengang niet Bijbels is dan geloof jij in meerdere goden vriend . Nou een paar maanden geleden schreef je zelf dat je geloofde dat deGene Die Zich aan Avraham in Genesis 18:1 heeft laten zien, de enige God, de God van Is'rael Zelf was .

In Genesis 19:24 staat er : "En JHWH liet zwavel en vuur regenen op Sedom en Amorah van/uit JHWH uit de hemelen"

met andere woorden : van Hem Die in de hemelen was !!

Uit Exodus 33 komt er op neer dat niemand de God van Is'rael in Zijn 100 % Heerlijkheid kan zien en blijven leven ["Hij zeide: Gij zult mijn aangezicht niet kunnen zien, want geen mens zal Mij zien en leven."].

Conclusie : Als de JHWH Die Zich aan Avraham heeft laten zien niet 1 is en MOET zijn met de JHWH uit de hemelen en je gaat Ze zien als twee aparte Persoonlijkheden dan krijg je 2 goden wat dus niet klopt . Ze moeten dus 1 zijn en deel uitmaken van deZelfde JHWH . Hmm, en we hebben nog niet gehad over de Heilige Geest .

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Eliyahu do nov 27, 2008 5:44 pm

Bs'd

God is niet deelbaar, en bestaat niet uit delen.

Er is maar 1 God, J-H-W-H, en die ene God is 1: "Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!" Deut 6:4


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Florin vr nov 28, 2008 2:25 pm

Eliyahu schreef:Bs'd

God is niet deelbaar, en bestaat niet uit delen.

Er is maar 1 God, J-H-W-H, en die ene God is 1: "Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!" Deut 6:4


Eliyahu


Geloof jij niet dat de Bijbelse God op 2 plaatsen TEGELIJK kan zijn ?

Leg dan's uit hoe de God van Is'rael in de hemelen kan zijn en tegenlijketijd Zich aan Avraham laten zien maar naar het hele plaatje gezien : niet in Zijn 100 % Heerlijkheid .

Conclusie : JHWH kan weldegelijk in de hemelen zijn in Zijn 100% Heerlijkheid en tegelijketijd op ook aarde NIET in Zijn 100% Heerlijkheid waardoor we allen zouden verteren .

Hmm : En vertaal dan ff uit het Hebreeuws de volgende woorden uit Jehosjoea 24:19 :

"לא תוכלו לעבד את-יהוה כי-אלהים קדשים ..."

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Florin vr nov 28, 2008 7:19 pm



Conclusie : JHWH kan weldegelijk in de hemelen zijn in Zijn 100% Heerlijkheid en tegelijketijd op ook aarde NIET in Zijn 100% Heerlijkheid waardoor we allen zouden verteren .

Florin

Wat een raar zinnetje van mij . Het moest zijn :

"Conclusie : JHWH kan weldegelijk in de hemelen zijn in Zijn 100% Heerlijkheid en tegelijketijd ook op de aarde en NIET in Zijn 100% Heerlijkheid waardoor we allen zouden verteren ."

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Eliyahu zo nov 30, 2008 12:37 pm

Bs'd

God is niet lichamelijk, dus God kan overal tegelijk zijn.

Maar dat neemt niet weg dat er dan nog steeds maar één God is; J-H-W-H, die één is.


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Florin ma dec 01, 2008 5:10 pm

Eliyahu schreef:Bs'd

God is niet lichamelijk, dus God kan overal tegelijk zijn.

Maar dat neemt niet weg dat er dan nog steeds maar één God is; J-H-W-H, die één is.


Eliyahu

Ok, dus je geeft toe dat de God van Jis'rael Zich toch kan laten zien maar dan niet in Zijn 100% Heerlijkheid zodat wij niet hoeven te sterven .

*Dit is ook wat ik geloof . Ik geloof niet in 2, 3 of meerdere goden maar ik 1 God : JHWH, de God van Jis'rael .

*En als dat wel het geval is : waarom is er dan zo een groot probleem als wij zeggen dat Jesjoea, naar wat er staat, JHWH Elohiem Zelf is ?

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Florin ma dec 01, 2008 5:15 pm

De non logica van je denkwijze is in het volgende feit te vinden :

Als ik tegen je zeg dat ik een huis met een woonkamer, een slaapkamer en een douche heb gekocht , is toch ook niet wijs te gaan concluderen dat ik 3 huizen heb gekocht ?

Wahahahahahaha, netzo onwijs is dus te zeggen dat als wij zeggen dat Jesjoea de God van Jis'rael Zelf is , dat wij dan in 2 goden zouden geloven .

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Eliyahu di dec 02, 2008 3:57 pm

Bs'd

Lees hier waarom het onmogelijk is dat JC J-H-W-H is:

Als iemand zegt dat JC dezelfde is als J-H-W-H, dan zit je dus met het feit dat God zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.

Dan zit je met het feit dat als JC tot zijn vader bidt, dat God dan tot zichzelf bidt.

Lukas 22:41-42; "…, en bad deze woorden: … doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!" Dus hier had God een andere wil dan zichzelf?

Zelfs in de hemel is JC ondergeschikt aan de Vader volgens 1 Korintiers 15:28, Matteus 20:23, Filippenzen 2:9.
God ondergeschikt aan zichzelf?

Toen JC aan het kruis hing riep hij uit: "Mijn G.d, mijn G.d, waarom hebt Gij mij verlaten?" Matteus 27:46.
Verliet God zichzelf?

“zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1
God zit aan zijn eigen rechterhand?

God is doodgegaan aan het kruis, geslacht door zijn eigen schepselen?
In dat geval: Wie heeft hem uit de dood opgewekt?

Lees hier nog is wat de bijbel zegt:

Opdat gij zoudt weten dat J-H-W-H de enige God is, er is geen ander behalve hem.
Deuteronomium 4:35



Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H de enige God is in de hemel daarboven en op de aarde hier beneden, er is geen ander. Deuteronomium 4:39


Ziet nu dat Ik, Ik het ben, daar is geen God behalve mij. Deuteronomium 32:39


Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn. Jesaja 43:10

Ik ben J-H-W-H, er is geen ander.
Jesaja 45:18

Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.
Jesaja 44:6

Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb.
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.
Exodus 20:1-3


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Florin wo dec 03, 2008 8:11 pm

Eliyahu schreef:Bs'd

Lees hier waarom het onmogelijk is dat JC J-H-W-H is:

Als iemand zegt dat JC dezelfde is als J-H-W-H, dan zit je dus met het feit dat God zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.

Dan zit je met het feit dat als JC tot zijn vader bidt, dat God dan tot zichzelf bidt.

Lukas 22:41-42; "…, en bad deze woorden: … doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!" Dus hier had God een andere wil dan zichzelf?

Zelfs in de hemel is JC ondergeschikt aan de Vader volgens 1 Korintiers 15:28, Matteus 20:23, Filippenzen 2:9.
God ondergeschikt aan zichzelf?

Toen JC aan het kruis hing riep hij uit: "Mijn G.d, mijn G.d, waarom hebt Gij mij verlaten?" Matteus 27:46.
Verliet God zichzelf?

“zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1
God zit aan zijn eigen rechterhand?

God is doodgegaan aan het kruis, geslacht door zijn eigen schepselen?
In dat geval: Wie heeft hem uit de dood opgewekt?

Lees hier nog is wat de bijbel zegt:

Opdat gij zoudt weten dat J-H-W-H de enige God is, er is geen ander behalve hem.
Deuteronomium 4:35



Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H de enige God is in de hemel daarboven en op de aarde hier beneden, er is geen ander. Deuteronomium 4:39


Ziet nu dat Ik, Ik het ben, daar is geen God behalve mij. Deuteronomium 32:39


Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn. Jesaja 43:10

Ik ben J-H-W-H, er is geen ander.
Jesaja 45:18

Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.
Jesaja 44:6

Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb.
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.
Exodus 20:1-3


Eliyahu

Wederom vroeg ik je niet naar de bewijzen die er wel of niet zijn dat Jesjoea ha'Adon de God van Jis'rael Zelf is [en natuurlijk is en MOET de HERE dat zijn naar wat er staat !!] maar naar het volgende vroeg ik je :

De non logica van je denkwijze is in het volgende feit te vinden :

Als ik tegen je zeg dat ik een huis met een woonkamer, een slaapkamer en een douche heb gekocht , is toch ook niet wijs te gaan concluderen dat ik 3 huizen heb gekocht ?

Wahahahahahaha, netzo onwijs is dus te zeggen dat als wij zeggen dat Jesjoea de God van Jis'rael Zelf is , dat wij dan in 2 goden zouden geloven .

Ok, dus je geeft toe dat de God van Jis'rael Zich toch kan laten zien maar dan niet in Zijn 100% Heerlijkheid zodat wij niet hoeven te sterven .

*Dit is ook wat ik geloof . Ik geloof niet in 2, 3 of meerdere goden maar ik 1 God : JHWH, de God van Jis'rael .

*En als dat wel het geval is : waarom is er dan zo een groot probleem als wij zeggen dat Jesjoea, naar wat er staat, JHWH Elohiem Zelf is ?

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Eliyahu do dec 04, 2008 7:33 am

Florin schreef:
*En als dat wel het geval is : waarom is er dan zo een groot probleem als wij zeggen dat Jesjoea, naar wat er staat, JHWH Elohiem Zelf is ?

Florin

Bs'd

Ik heb je net laten zien waarom er een groot probleem is als jij zegt dat JC = J-H-W-H. Maar het schijnt niet erg tot je door te dringen, dus ik zal het maar nog een keertje laten zien wat het probleem is:

Lees hier wat de problemen zijn als je beweert dat JC J-H-W-H is:

Als iemand zegt dat JC dezelfde is als J-H-W-H, dan zit je dus met het feit dat God zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.

Dan zit je met het feit dat als JC tot zijn vader bidt, dat God dan tot zichzelf bidt.

Lukas 22:41-42; "…, en bad deze woorden: … doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!" Dus hier had God een andere wil dan zichzelf?

Zelfs in de hemel is JC ondergeschikt aan de Vader volgens 1 Korintiers 15:28, Matteus 20:23, Filippenzen 2:9.
God ondergeschikt aan zichzelf?

Toen JC aan het kruis hing riep hij uit: "Mijn G.d, mijn G.d, waarom hebt Gij mij verlaten?" Matteus 27:46.
Verliet God zichzelf?

“zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1
God zit aan zijn eigen rechterhand?

God is doodgegaan aan het kruis, geslacht door zijn eigen schepselen?
In dat geval: Wie heeft hem uit de dood opgewekt?

Lees hier nog is wat de bijbel zegt:

Opdat gij zoudt weten dat J-H-W-H de enige God is, er is geen ander behalve hem.
Deuteronomium 4:35


Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H de enige God is in de hemel daarboven en op de aarde hier beneden, er is geen ander. Deuteronomium 4:39


Ziet nu dat Ik, Ik het ben, daar is geen God behalve mij. Deuteronomium 32:39


Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn. Jesaja 43:10

Ik ben J-H-W-H, er is geen ander.
Jesaja 45:18

Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.
Jesaja 44:6

Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb.
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.
Exodus 20:1-3


Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Florin za dec 06, 2008 2:16 pm

Eliyahu,

naar het hele Nieuwe Testamentische plaatje gezien komt erop neer dat Jesjoea de God van Jis'rael is maar dan niet in Zijn 100% Heerlijkheid . Hier heb je een van de vele bewijzen uit het NT dat Jesjoea niemand anders dan JHWH, de God van Jis'rael Zelf moet zijn :

"Zo zegt de HERE, de Koning en Verlosser van Israël, de HERE der heerscharen: Ik ben de eerste en Ik ben de laatste en buiten Mij is er geen God." Jesaja 44:6

In Openbaring 1:17 en 18 zegt Jesjoea ha'Adon van ZichZelf :

"En toen ik Hem zag, viel ik als dood voor zijn voeten; en Hij legde zijn rechterhand op mij en zeide: Wees niet bevreesd, Ik ben de eerste en de laatste, en de levende, en Ik ben dood geweest..."

Als we de woorden van Jesjoea ha'Adon lezen in de contekst van dezelfde woorden uit Jesaja 44 waar de God van Jis'rael zegt dat Hij de eerste en de laatste is en dat er buiten Hem geen God is, blijkt gewoon duidelijk wie de HERE is : De enige God Zelf , de God van Jis'rael Die Zelf tot ons mensen gekomen is om Zijn eigen schepping te redden . En gewoon allemaal naar de Geschriften , want naar het OT gezien is en moet de Mashiach/Messias niemand anders zijn dan de God van Jis'rael Zelf !

Mijn definitie is van de Bijbelse Mashiach/Knecht des HEREN/Engel des HEREN ezv : Hij is de God van Jis'rael Zelf maar dan zonder Zijn Goddelijk Heerlijkheid .


En ben je nou wel van plan om's een keertje in te gaan op wat ik je gevraagd heb ????????????????????????????????? Als je denkwijze zo "waterdicht" is [hmm, trouwens uit al onze duizende discussies is dat NOOIT gebleken !!] en je wilt werkelijk in discusie gaan, ga dan in op wat ik je gevraagd heb, hier komt ie :

Wederom vroeg ik je niet naar de bewijzen die er wel of niet zijn dat Jesjoea ha'Adon de God van Jis'rael Zelf is [en natuurlijk is en MOET de HERE dat zijn naar wat er staat !!] maar naar het volgende vroeg ik je :

De non logica van je denkwijze is in het volgende feit te vinden :

Als ik tegen je zeg dat ik een huis met een woonkamer, een slaapkamer en een douche heb gekocht , is toch ook niet wijs te gaan concluderen dat ik 3 huizen heb gekocht ?

Wahahahahahaha, netzo onwijs is dus te zeggen dat als wij zeggen dat Jesjoea de God van Jis'rael Zelf is , dat wij dan in 2 goden zouden geloven .

Ok, dus je geeft toe dat de God van Jis'rael Zich toch kan laten zien maar dan niet in Zijn 100% Heerlijkheid zodat wij niet hoeven te sterven .

*Dit is ook wat ik geloof . Ik geloof niet in 2, 3 of meerdere goden maar ik 1 God : JHWH, de God van Jis'rael .

*En als dat wel het geval is : waarom is er dan zo een groot probleem als wij zeggen dat Jesjoea, naar wat er staat, JHWH Elohiem Zelf is ?

GEES EENS EEN ANTWOORD OP ZONDER EROMHEEN TE DRAAIEN !!

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty een discussie die geen nut heeft

Bericht  elchino wo nov 27, 2013 10:30 pm

De farizeers voerden de discussie reeds met Yeshua Ha Messiach en 2000 jaar geleden zei Hij hyprocrieten zijn jullie jullie eren God met jullie mond maar jullie hart is ver van Hem.
Ik kom bij Hem vandaan Ik ken Hem.

Waar gaat deze discussie over : laten we de Bijbelverzen uit OT en NT laten spreken:
Gen 1
26 En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen
Welke God schiep naar welke God ?

Johannes 17
20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor hen, die door hun woord in Mij geloven,
21 opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.
22 En de heerlijkheid, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, opdat zij één zijn, gelijk Wij één zijn:
23 Ik in hen en Gij in Mij, dat zij volmaakt zijn tot één, opdat de wereld erkenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en dat Gij hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.
Is de Wij hetzelfde als de Ons in Genesis ?

Genesis 18
1 En de HERE verscheen aan hem bij de terebinten van Mamre, terwijl hij op het heetst van de dag in de ingang der tent zat.
2 En hij sloeg zijn ogen op en zag, en zie, drie mannen stonden bij hem; toen hij hen zag, liep hij hun uit de ingang van zijn tent tegemoet, en boog zich ter aarde;
3 en hij zeide: Mijn heer, indien ik uw genegenheid gewonnen heb, ga dan niet aan uw knecht voorbij

Exodus 33
18 Maar hij zeide: Doe mij toch uw heerlijkheid zien.
19 Hij nu zeide: Ik zal mijn luister aan u doen voorbijgaan en de naam des HEREN voor u uitroepen: Ik zal genadig zijn, wie Ik genadig ben, en Mij ontfermen, over wie Ik Mij ontferm.
20 Hij zeide: Gij zult mijn aangezicht niet kunnen zien, want geen mens zal Mij zien en leven.
21 De HERE zeide: Zie, bij Mij is een plaats, waar gij op de rots kunt staan;
22 wanneer mijn heerlijkheid voorbijgaat, zal Ik u in de rotsholte zetten en u met mijn hand bedekken, totdat Ik ben voorbijgegaan.
23 Dan zal Ik mijn hand wegnemen en gij zult Mij van achteren zien, maar mijn aangezicht zal niet gezien worden.

Johannes 8
54 Jezus antwoordde: Als Ik Mijzelf eer, betekent mijn eer niets; mijn Vader is het, die Mij eert, van wie gij zegt: Hij is onze God,
55 en gij kent Hem niet, maar Ik ken Hem. En indien Ik zeide: Ik ken Hem niet, dan zou Ik u gelijk zijn, een leugenaar; doch Ik ken Hem en zijn woord bewaar Ik.
56 Uw vader Abraham heeft zich erop verheugd mijn dag te zien en hij heeft die gezien en zich verblijd.
57 De Joden dan zeiden tot Hem: Gij zijt nog geen vijftig jaar en hebt Gij Abraham gezien?
58 Jezus zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Eer Abraham was, ben Ik.
Als God niet gezien kan worden hoe kan Abraham Hem dan zien, aankijken en tegen Hem spreken En wat zegt Yeshua dan ?

Genesis 19:24
Toen liet de HERE zwavel en vuur op Sodom en Gomorra regenen, van de HERE, uit de hemel;

Psalm 110:1 Van David. Een psalm.
Aldus luidt het woord des HEREN tot mijn Here: Zet u aan mijn rechterhand, totdat Ik uw vijanden gelegd heb
als een voetbank voor uw voeten.

matheus 22
41 Toen de Farizeeën bijeen waren, vroeg Jezus hun,
42 zeggende: Wat dunkt u van de Christus? Wiens zoon is Hij? Zij zeiden tot Hem: Davids Zoon.
43 Hij zeide tot hen: Hoe kan David Hem dan door de Geest zijn Here noemen, als hij zegt:
44 De Here heeft gezegd tot mijn Here: Zet U aan mijn rechterhand, totdat Ik uw vijanden onder uw voeten gelegd heb.
45 Indien David Hem dus Here noemt, hoe kan Hij dan zijn zoon zijn?
46 En niemand kon Hem daarop iets antwoorden en evenmin durfde iemand van die dag af Hem meer iets vragen.

Mat 22,42 zeggende: Wat dunkt u van de Messias? Wiens zoon is Hij? Zij zeiden tot Hem: Davids Zoon.
Mat 22,45 Indien David Hem dus Here noemt, hoe kan Hij dan zijn zoon zijn?
Welke Here zegt tegen welke Here ?

matheus 22:
29 Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gij dwaalt, want gij kent de Schriften niet noch de kracht Gods.

36 Meester, wat is het grote gebod in de wet?
37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand.
38 Dit is het grote en eerste gebod.
39 Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.
40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

En ondanks dat zegt God door zijn Heilige Geest:
lukas 9
33 En het geschiedde, toen dezen van Hem scheidden, dat Petrus tot Jezus zeide: Meester, het is goed, dat wij hier zijn, laten wij drie tenten opslaan, voor U een, en voor Mozes een, en voor Elia een; want hij wist niet, wat hij zeide.
34 En terwijl hij dit zeide, kwam er een wolk, en overschaduwde hen. En zij werden bevreesd, toen die de wolk ingingen.
35 En er klonk een stem uit de wolk, die zeide: Deze is mijn Zoon, de uitverkorene, hoort naar Hem.
36 En terwijl die stem klonk, bevond Jezus Zich alleen. En zij zwegen en verhaalden in die dagen aan niemand iets van hetgeen zij gezien hadden.

Mar 14,62
En Jezus zeide: Ik ben het, en gij zult de Zoon des mensen zien, gezeten aan de rechterhand der Macht en komende met de wolken des hemels.

Johannes 1
18 Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, die aan de boezem des Vaders is, die heeft Hem doen kennen.

Mar 14,62
En Jezus zeide: Ik ben het, en gij zult de Zoon des mensen zien, gezeten aan de rechterhand der Macht en komende met de wolken des hemels.


Op 12,10
En ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: Nu is verschenen het heil en de kracht en het koningschap van onze God en de macht van zijn Gezalfde; want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is nedergeworpen.

En in Korintiers legt Paulus het volgende uit:
12 Indien nu van Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe komen sommigen onder u ertoe te zeggen, dat er geen opstanding der doden is? 13 Indien er geen opstanding der doden is, dan is ook Christus niet opgewekt. 14 En indien Christus niet is opgewekt, dan is immers onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof. 15 Dan blijken wij ook valse getuigen van God te zijn, want dan hebben wij tegen God in getuigd, dat Hij de Christus opgewekt heeft, die Hij toch niet heeft opgewekt, indien er geen doden opgewekt worden. 16 Immers, indien er geen doden opgewekt worden, dan is Christus ook niet opgewekt; 17 en indien Christus niet is opgewekt, dan is uw geloof zonder vrucht, dan zijt gij nog in uw zonden. 18 Dan zijn ook zij, die in Christus ontslapen zijn, verloren. 19 Indien wij alleen voor dit leven onze hoop op Christus gebouwd hebben, zijn wij de beklagenswaardigste van alle mensen.

20 Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, als eersteling van hen, die ontslapen zijn.
21 Want, dewijl de dood er is door een mens, is ook de opstanding der doden door een mens.
22 Want evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.
23 Maar ieder in zijn eigen rangorde: Christus als eersteling, vervolgens die van Christus zijn bij zijn komst;
24 daarna het einde, wanneer Hij het koningschap aan God de Vader overdraagt, wanneer Hij alle heerschappij, alle macht en kracht onttroond zal hebben.
25 Want Hij moet als koning heersen, totdat Hij al zijn vijanden onder zijn voeten gelegd heeft.
26 De laatste vijand, die onttroond wordt, is de dood,
27 want alles heeft Hij aan zijn voeten onderworpen. Maar wanneer Hij zegt, dat alles onderworpen is, is blijkbaar Hij uitgezonderd, die Hem alles onderworpen heeft.
28 Wanneer alles Hem onderworpen is, zal ook de Zoon zelf Zich aan Hem onderwerpen, die Hem alles onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

Yeshua Ha Messiach is dus als mens gekomen, gestorven en als mens weer opgestaan, Kan een God sterven Nee, Moet een God alles leren (Heb 5:Cool? Nee!
En toch heeft God Zijn Zoon verheerlijkt tot de heerlijkheid die Hij had eer de wereld was (joh 11:40;joh17,5:joh17:22) en Hij is de Enig geboren Zoon van God want Adam is ook zoon van God maar niet de enig geboren zoon, de geformeerde zoon.

Gods rijkelijke zegen toegewenst en de genade en vrede
ontvangen door zijn Zoon Jezus christus.




elchino

Aantal berichten : 1
Registration date : 27-11-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De samengestelde eenheid Empty Re: De samengestelde eenheid

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum