Waarheid
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

+3
Mia
Nathanael
Admin
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Admin do jun 12, 2008 7:48 pm

Bs'd

Indien gewenst kunnen mensen zich hier even voorstellen voordat ze de arena betreden en zich in het strijdgewoel storten.


Laatst aangepast door Admin op do jun 12, 2008 8:48 pm; in totaal 2 keer bewerkt

Admin
Admin

Aantal berichten : 9
Registration date : 23-05-08

https://waarheid.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Nathanael do jun 12, 2008 7:51 pm

Shalom allemaal,

Mijn nickname is Nathanael. Ik ben een sabbat- en feestvierende christen. Ik heb een grote liefde voor Israel en het Joodse volk. Ik draag hen een warm hart toe en bidt dat ze allen tot Yeshua zullen keren en zien dat Hij de Messias is die was, die is en die komt.
Nathanael
Nathanael

Aantal berichten : 36
Leeftijd : 42
Woonplaats : Elburg
Registration date : 12-06-08

http://www.jewsforjesus.org/getsaved

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty kennismaking

Bericht  Mia do jun 12, 2008 8:04 pm

Shalom,

Ik ben een messiaanse gelovige vanuit de heidenen, en geloof door Yeshua geënt te zijn op Yisraël,
Verder houd ik me aan al de geboden door Yaweh gegeven op de berg Horeb, iik doe eveneens de feesten van Yaweh,
Houd me aan de spijswetten,
De tenakh en het vernieuwd verbond zijn voor mij één enkele bijbel, de mondelingen overleveingen sta ik achter zolang ze in overeenstemming zijn aan de tenakh, ik verwerp de extra wetten door de Rabbijnen toegevoegd

Mia

Mia

Aantal berichten : 40
Registration date : 12-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Nathanael do jun 12, 2008 8:12 pm

Mia schreef:Shalom,

Ik ben een messiaanse gelovige vanuit de heidenen, en geloof door Yeshua geënt te zijn op Yisraël,
Verder houd ik me aan al de geboden door Yaweh gegeven op de berg Horeb, iik doe eveneens de feesten van Yaweh,
Houd me aan de spijswetten,
De tenakh en het vernieuwd verbond zijn voor mij één enkele bijbel, de mondelingen overleveingen sta ik achter zolang ze in overeenstemming zijn aan de tenakh, ik verwerp de extra wetten door de Rabbijnen toegevoegd

Mia
cheers
Nathanael
Nathanael

Aantal berichten : 36
Leeftijd : 42
Woonplaats : Elburg
Registration date : 12-06-08

http://www.jewsforjesus.org/getsaved

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Kennismaking met Elia

Bericht  Elia ma dec 22, 2008 6:55 pm

Nou, ik ben een charismatisch, wettisch christen - dus daar kan je je lol mee op!
En uh, ik wijs niets af voordat ik weet; wat ik afwijs.

Voor de liefhebbers: ik ben een vrouw en mijn echte naam is Ellen.

Shalom,

Elia Very Happy

Elia

Aantal berichten : 20
Registration date : 22-12-08

http://yleen.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Eliyahu zo jan 04, 2009 4:00 pm

Elia schreef:Nou, ik ben een charismatisch, wettisch christen - dus daar kan je je lol mee op!
En uh, ik wijs niets af voordat ik weet; wat ik afwijs.

Voor de liefhebbers: ik ben een vrouw en mijn echte naam is Ellen.

Shalom,

Elia :D

Bs'd

Welkom op dit forum, en dat je hier maar een hoop lol mag hebben, en misschien ook nog wat opsteekt. :)



Eliyahu
Eliyahu
Eliyahu

Aantal berichten : 96
Woonplaats : Judea
Registration date : 23-05-08

http://BergZion.notlong.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Florin ma jan 05, 2009 2:14 pm

Sjallom allemaal,

mijn naam is Florin en ik geloof en belijd dat Jesjoea ha'Adon [de Here Jezus] de lang verwachte Mashiach is voor Jis'rael en de gehele wereld .

Hmm, tegen een christen die niet veel kennis van de zaken heeft, zeg ik gewoon dat ik een christen ben, want dan weet men [zonder dat ik te veel moet gaan uitleggen] dat ik mijn hoop en geloof heb gevestigd op de God van Jis'rael door Zijn Zoon Jesjoea ha'Mashiach, en tegen iemand die wat meer kennis heeft, zeg ik gewoon dat ik een messiaanse gelovige ben .

Wel zeg ik altijd erbij, dat ook het messiaanse jodendom vandaag de dag, nix meer zegt omdat uit mijn ervaring 8 of 9 van de 10 gemeentes : verkeerd tot zwaar verkeerd bezig zijn . Of ze houden zich bezig met de rabbijnse jodendom [talmoed, kabbala en de door de rabbijnen verzonnen ge en verboden] of ze zijn charismatisch en doen aan de onBijbelse "bidden in tongen" en "vallen in de geest" .

Sjallom allemaal en een goede 2009,

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Elia wo jan 07, 2009 1:39 pm

Bs'd

Welkom op dit forum, en dat je hier maar een hoop lol mag hebben, en misschien ook nog wat opsteekt. Smile

Eliyahu


Toda Eli,

Ik ben in allerlei opzicht dol op opsteken en aansteken. Vaak is dat wel lollig ook.

Ellen

Elia

Aantal berichten : 20
Registration date : 22-12-08

http://yleen.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Elia wo jan 07, 2009 1:54 pm

Shalom Florin,

Waarom zou je zeggen dat je een Messiaans gelovige bent, als je dit er over denk":

Wel zeg ik altijd erbij, dat ook het messiaanse jodendom vandaag de dag, nix meer zegt omdat uit mijn ervaring 8 of 9 van de 10 gemeentes : verkeerd tot zwaar verkeerd bezig zijn . Of ze houden zich bezig met de rabbijnse jodendom [talmoed, kabbala en de door de rabbijnen verzonnen ge en verboden] of ze zijn charismatisch en doen aan de onBijbelse "bidden in tongen" en "vallen in de geest" .



In ieder geval; jij ook een heel goed jaar gewenst en Gods zegen,

Ellen What a Face


Laatst aangepast door Elia op ma jan 12, 2009 1:24 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Onverkwikkelijke discussie)

Elia

Aantal berichten : 20
Registration date : 22-12-08

http://yleen.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Florin wo jan 07, 2009 8:23 pm

Shalom Florin,

Waarom zou je zeggen dat je een Messiaans gelovige bent, als je dit er over denk":

Omdat ik dat ben maar helaas zegt het messiaanse jodendom, vandaag de dag ook nix meer . Je moet daar ZEER GOED mee uitkijken .

Wel zeg ik altijd erbij, dat ook het messiaanse jodendom vandaag de dag, nix meer zegt omdat uit mijn ervaring 8 of 9 van de 10 gemeentes : verkeerd tot zwaar verkeerd bezig zijn . Of ze houden zich bezig met de rabbijnse jodendom [talmoed, kabbala en de door de rabbijnen verzonnen ge en verboden] of ze zijn charismatisch en doen aan de onBijbelse "bidden in tongen" en "vallen in de geest" .

Dan wek je namelijk een volslagen verkeerde indruk bij mensen die weten wat er in de Messiaanse wereld omgaat, want ze zijn idd over het algemeen erg charismatisch. Zo werd ik door een paar van die lui (omdat ik nogal neuzelend wettisch kan doen) voor een orthodoxe Jood aangezien en alles wat ik zei, bevestigde alleen nog maar hun gedachten.

*Nou Ellen , ik weet heel goed wat de "messiaanse jodendom" inhoudt en ik heb geen verklaring van jou nodig daarover .

*Eerlijk gezegd Ellen : Het verbaasd me nix meer bij jou . Boaz, Eric en ik, hebben jou heel vaak gewaarschuwd .

Waarom word je niet gewoon lekker "Vrij Evangelisch", dat is wat Eric is. Daar gaan ze voorlopig niet in tongen bidden en zeker niet vallen in de geest.

In ieder geval; jij ook een heel goed jaar gewenst en Gods zegen,

Ellen

*Ten eerste, heb ik niet de behoefte om van jou te horen wat ik wel of niet moet worden, ok ???

En je schreef : "Daar gaan ze voorlopig niet in tongen bidden en zeker niet vallen in de geest."

*"Voorlopig" ??????? Nou, ik hoop het ook voor hun, dat men binnen hun gemeente niet aan dat mistieke gebrabbel gaan doen en ik weet zeker dat mijn broeder Eric daar nooit aan mee zal gaan doen .

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Elia wo jan 07, 2009 11:07 pm

Ach wat een agressieve aanval nou weer Florin.
Wat moet ik nou zeggen; ik hoef door jou, Boaz en Eric niet gewaarschuwd te worden?
Volgens mij dragen jullie te strakke petjes, die je hersens afknellen.
Zoek jij het maar lekker zelf uit in het donkere bos jongen!

Ellen

Elia

Aantal berichten : 20
Registration date : 22-12-08

http://yleen.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Florin do jan 08, 2009 2:34 pm

Elia schreef:Ach wat een agressieve aanval nou weer Florin.
Wat moet ik nou zeggen; ik hoef door jou, Boaz en Eric niet gewaarschuwd te worden?
Volgens mij dragen jullie te strakke petjes, die je hersens afknellen.
Zoek jij het maar lekker zelf uit in het donkere bos jongen!

Ellen

Ik zoek het uit in het Woord van God, Ellen en niet in de charismatische chaos .

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Elia do jan 08, 2009 4:00 pm

Florin schreef:
Elia schreef:Ach wat een agressieve aanval nou weer Florin.
Wat moet ik nou zeggen; ik hoef door jou, Boaz en Eric niet gewaarschuwd te worden?
Volgens mij dragen jullie te strakke petjes, die je hersens afknellen.
Zoek jij het maar lekker zelf uit in het donkere bos jongen!

Ellen

Ik zoek het uit in het Woord van God, Ellen en niet in de charismatische chaos .

Florin


Die charismatische chaos is wat jij ervan maakt Florin.
Wat jij doet; is gewoon het Woord van God naar eigen goeddunken verbuigen naar je eigen wil.
Dit omdat je bang bent; dat wanneer je je overgeeft aan de Geest, je de controle over jezelf verliest.
En jij wilt gewoon op je eigen troon blijven zitten en het liefst ook nog op die van mij.

De charismata kan je o.a. terugvinden in 1 Kor 12 en op nog zoveel andere plaatsen in het Woord van God.

Omdat je het niet begrijpt, heb je het gewoon steeds over het zelfde; de charismata en Jesaja 53.
Misschien is een Bijbelstudie iets voor je, als je er niet uitkomt? Of mag ik dat ook niet zeggen:D

Maar goed, dit is een kennismakingstopic, dus misschien kun je verhuizen naar een andere topic als je dit een belangrijk item vindt.

Elia

Aantal berichten : 20
Registration date : 22-12-08

http://yleen.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Florin do jan 08, 2009 6:30 pm

[quote="Elia"][quote="Florin"]
Elia schreef:Ach wat een agressieve aanval nou weer Florin.
Wat moet ik nou zeggen; ik hoef door jou, Boaz en Eric niet gewaarschuwd te worden?
Volgens mij dragen jullie te strakke petjes, die je hersens afknellen.
Zoek jij het maar lekker zelf uit in het donkere bos jongen!

Ellen

Ik zoek het uit in het Woord van God, Ellen en niet in de charismatische chaos .


Die charismatische chaos is wat jij ervan maakt Florin.
Wat jij doet; is gewoon het Woord van God naar eigen goeddunken verbuigen naar je eigen wil.
Dit omdat je bang bent; dat wanneer je je overgeeft aan de Geest, je de controle over jezelf verliest.

Er is 1 probleempje Ellen : ik hoef mij aan geen "geesten" over te geven . Bij mij is het zo gesteld, dat vanaf de dag dat ik tot geloof ben gekomen, dat de Eeuwige God in mijn leven is gekomen en mijn leven heeft veranderd van zwart naar wit .

Dat "overgave" gedoe is een islamitisch iets en geen Bijbelse gedachte . Ik, als een kind van de HEER, heb een nuchter verstand van de HERE gekregen om m'n zelf aan nix over te geven maar om alles nuchter te beoordelen .

En jij wilt gewoon op je eigen troon blijven zitten en het liefst ook nog op die van mij.

De charismata kan je o.a. terugvinden in 1 Kor 12 en op nog zoveel andere plaatsen in het Woord van God.

Ja ja ja, het woordje alleen maar niet de chaos waaraan de charismatische gemeentes doen .

Omdat je het niet begrijpt, heb je het gewoon steeds over het zelfde; de charismata en Jesaja 53.
Misschien is een Bijbelstudie iets voor je, als je er niet uitkomt? Of mag ik dat ook niet zeggen:D

Maar goed, dit is een kennismakingstopic, dus misschien kun je verhuizen naar een andere topic als je dit een belangrijk item vindt.

*Ik begrijp heel goed wat ik geloof en waar ik voor sta . Jij neemt niet eens de moeite om zelfs hier op de forum van Eli te zien dat ik 5 verschillende onderwerpen heb geopend . Hoe zo : "steeds over het zelfde; de charismata en Jesaja 53." ?

Weer subjectief aan het denken ?

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Elia do jan 08, 2009 10:54 pm

cheers affraid No What a Face Rolling Eyes


Laatst aangepast door Elia op ma jan 12, 2009 1:27 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Onverkwikkelijke discussie)

Elia

Aantal berichten : 20
Registration date : 22-12-08

http://yleen.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Florin vr jan 09, 2009 12:50 am

Elia schreef:Ja dat is ook zo (5 postings), maar b.v. het shalom center is niet zo'n discussieclub.
Die houden zich liever bezig met gebed. Weten ze uberhaupt wel, dat je dit geplaatst hebt?

Nou, ik weet niet of je het weet maar ze voeren ook geloofs gespreken .

*En ze weten het wel, ik heb met hun in het prive gediscuseerd en heb ze ook door gegeven dat ik een discusie heb geopend om met hun in debat te gaan . Tot nu toe : 100 x geweigerd .

Tja en Eliyahu bevelen een stukje te vertalen, daar zou ik ook voor bedanken.

En wat is jou probleem ?

En verder; wat is er tegen om eerst eens leerling te zijn, voordat je meester wordt?
Er zijn in de Schrift talloze voorbeelden van zeer goede leerlingen.

Nou : Van wie zou ik leerling moeten worden ??

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Florin vr jan 09, 2009 2:21 pm

Elia schreef:Ja dat is ook zo (5 postings), maar b.v. het shalom center is niet zo'n discussieclub.
Die houden zich liever bezig met gebed. Weten ze uberhaupt wel, dat je dit geplaatst hebt?

Nou : En wat dan als ik met hun in het prive heb gediscuseerd ? Voeren ze toch maar wel geloofs gespreken en jij doet weer onjuiste uitpraken ??

*Ze weten van de bericht dat ik hier op de forum heb geopend . Ik heb ze 100 keer gevraagd om voor de ogen van een ieder in discusie te gaan maar tot nu toe hebben ze dat 100 keer geweigerd .

Tja en Eliyahu bevelen een stukje te vertalen, daar zou ik ook voor bedanken.

En wat is jou probleem ?

En verder; wat is er tegen om eerst eens leerling te zijn, voordat je meester wordt?
Er zijn in de Schrift talloze voorbeelden van zeer goede leerlingen.

Een leerling van wie ?

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Elia vr jan 09, 2009 6:46 pm

Ik voer ook geloofsgesprekken...
Ik zei toch al dat ze niet van discussie houden.

En wat betreft: "leerling van wie..."
Moet ik nou alles voor gaan kauwen?

Fijn weekend verder!

Elia

Aantal berichten : 20
Registration date : 22-12-08

http://yleen.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Florin vr jan 09, 2009 8:03 pm

Ik voer ook geloofsgesprekken...
Ik zei toch al dat ze niet van discussie houden.

Wat maakt het uit wat jij allemaal in je hoofd haalt te zeggen ? Nogmaals : Ze voeren WEL geloofs gespreken, en hun en ik hebben dat in het prive gedaan, maar ze wouden dat niet in het openbaar doen . Dus conclusie : Ze voeren GEEN geloofs gespreken ? Ellen doe niet alsof je alles weet .

En wat betreft: "leerling van wie..."
Moet ik nou alles voor gaan kauwen?

Wat praat je nou zo raar ?????? Vertel van wie zou ik een leerling moeten worden ?

En toch maar weer subjectief geschreven toen je schreef dat ik het allenmaar over Jesaja 53 zou hebben ? Vertel, ja of niet ?

Fijn weekend verder![/quote]

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Elia vr jan 09, 2009 11:44 pm

Je begrijpt het blijkbaar niet.
Sommige mensen willen gewoon niet in het openbaar over hun diepste gevoelens die zij voor God, Jezus en de Bijbel hebben praten.
En ze willen dat zeker niet op een strijdachtige manier. Discussie's i.p.v gesprekken kunnen iemand afbreken en niet opbouwen.
Het kan best zijn dat je het niet met Shalom eens bent, dat ben je met mij ook niet, maar zoek dan wat waar je het wel mee eens bent.
En als je het nergens mee eens bent, dan moet je toch eens ernstig naar jezelf gaan kijken.

Verder wat betreft dat ik niet zeg wat voor leraar je moet zoeken komt omdat je, toen ik je aanried bij de Vrije Evangeliegemeente te gaan, kwaad werd. Nou dan denk ik dat je dat met een door mij aangeraade leraar ook zou hebben. Heb ik ongelijk?

Ik denk dat het geen kwaad zou kunnen; als jij je eens een tijdje liet leiden door een ervaren godsdienstig persoon.
Je hebt heel veel kritiek op anderen, maar je moet nog helemaal opbouwd worden en diepgang krijgen, daar heb je steun bij nodig.

Zelf heb ik 2 leraren, een dominee, studiemaatjes, vrienden en nog een wijze broeder en zuster waarmee ik van gedachten kan wisselen.
Die zeggen mij onomwonden als ze denken dat ik de fout in ga, te fanatiek word, of als ik mijn mond moet houden.
Vandaar dat ik waarschuwingen van derden in de wind sla. Echte mensen, dat is belangrijk!

Ellen sunny

Elia

Aantal berichten : 20
Registration date : 22-12-08

http://yleen.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Florin za jan 10, 2009 9:09 pm

Elia schreef:Je begrijpt het blijkbaar niet.
Sommige mensen willen gewoon niet in het openbaar over hun diepste gevoelens die zij voor God, Jezus en de Bijbel hebben praten.
En ze willen dat zeker niet op een strijdachtige manier. Discussie's i.p.v gesprekken kunnen iemand afbreken en niet opbouwen.
Het kan best zijn dat je het niet met Shalom eens bent, dat ben je met mij ook niet, maar zoek dan wat waar je het wel mee eens bent.
En als je het nergens mee eens bent, dan moet je toch eens ernstig naar jezelf gaan kijken.

Verder wat betreft dat ik niet zeg wat voor leraar je moet zoeken komt omdat je, toen ik je aanried bij de Vrije Evangeliegemeente te gaan, kwaad werd. Nou dan denk ik dat je dat met een door mij aangeraade leraar ook zou hebben. Heb ik ongelijk?

Ik denk dat het geen kwaad zou kunnen; als jij je eens een tijdje liet leiden door een ervaren godsdienstig persoon.
Je hebt heel veel kritiek op anderen, maar je moet nog helemaal opbouwd worden en diepgang krijgen, daar heb je steun bij nodig.

Zelf heb ik 2 leraren, een dominee, studiemaatjes, vrienden en nog een wijze broeder en zuster waarmee ik van gedachten kan wisselen.
Die zeggen mij onomwonden als ze denken dat ik de fout in ga, te fanatiek word, of als ik mijn mond moet houden.
Vandaar dat ik waarschuwingen van derden in de wind sla. Echte mensen, dat is belangrijk!

Ellen sunny

Ellen, ik heb alleen weer geen antwoord gezien op wat ik je scheef aan de hand van je ongronde uispraken .

*Vertel, gezien, alleen dit forum, dat ik hier alleen al 5 verschillende discusies heb geopend , blijkt toch dat ik het niet elke keer alleen over Jesaja 53 heb ? Weer ongegronde uitspraken aan het doen ??

*En aan iemand vertellen dat hij nog helemaal opgebouwd moet worden en diepgang nog moet krijgen moet uiteindelijk toch blijken uit wat iemand schrijft . Vertel aan de hand van welke uispraken van mij blijkt dat ik nog "opgebouwd" zou moeten worden en "diepgang" nog moet krijgen ?

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Florin za jan 10, 2009 9:14 pm

En Ellen,

het moge duidelijk zijn dat de "shalom" center de fout inging al vanaf de eerste discusie . Ze vertaalden de Hebreeuwse texten verkeerd . Lees nog's goed mijn posting aan hun .

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Florin za jan 10, 2009 9:39 pm

En beste lezers,

als jullie willen weten aan wat voor "geesten" Ellen vindt dat ik mij moet "overgeven" , zijn dat de "geesten" die haar aan toe zet om uispraken te doen als :

"Ik heb begrepen dat de mannen hun hondjes mogen uitlaten"

daarmee zegt Ellen , dat de mannen gerust naar de hoeren mogen .

Alleen het Woord van God leert :

"Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood." Openbaring 21

"Buiten zijn de honden en de tovenaars, de hoereerders, de moordenaars, de afgodendienaars en ieder, die de leugen liefheeft en doet." Openbaring 22

"Want Gij zijt geen God, aan wie goddeloosheid behaagt,
geen boze zal bij U vertoeven" Psalm 5

Florin

Florin

Aantal berichten : 44
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Ilonia zo feb 08, 2009 4:12 pm

Mijn naam is Ilonia en via een link hier gekomen. Ik zit onder andere op de forums Noachieden/Noachieten? en FAQ-online.

Ilonia

Aantal berichten : 12
Registration date : 08-02-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Elia ma feb 09, 2009 3:52 pm

Hoi Ilonia,

Kun je wat meer over je zelf vertellen? Bijvoorbeeld; waar geloof je precies in?

Als je wilt discussieren kun je dat ook (sorry Eliyahu) heel goed op het bijbelprikbord doen; http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2035
Je treft 'ons' daar ook regelmatig aan. Maakt op dat prikbord niet uit; wat voor geloof je al dan niet hebt.

Uiteraard kun je ook hier blijven, maar het duurt soms een beetje lang voor je reactie hebt.

Graag tot ziens,

Ellen

Elia

Aantal berichten : 20
Registration date : 22-12-08

http://yleen.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum Empty Re: Kennismakingsforum op speciaal verzoek van de eerste gebruiker van dit forum

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum